U kunt de Bomenstichting ook opnemen in uw testament. U kunt dan denken aan een legaat: een vast bedrag dat u in uw testament noemt. U kunt ook bepalen dat de Bomenstichting voor een bepaald percentage erfgenaam wordt van uw nalatenschap (een erfstelling).
Aan een erfstelling of legaat kunt u toevoegen dat het bedrag dat de Bomenstichting verkrijgt, voor een specifiek doel moet worden gebruikt. Dat kunt u laten vastleggen in een overeenkomst tot instelling van een 'Fonds op Naam' (die naam mag u zelf bedenken). Het kan zijn dat u wilt dat uw geld wordt besteed aan de bomen in uw stad, dorp of provincie. Of u kunt bepalen dat uw geld bestemd is voor educatie of het voeren van procedures tot behoud van bomen. Vrijwel alles is, in goed overleg, mogelijk.

Ook hier geldt dat de verkrijging uit erfstelling of legaat door de Bomenstichting geheel vrij van erfbelasting kan worden ontvangen vanwege de ANBI-status.

Wilt u meer informatie of een persoonlijk gesprek? U kunt ons bereiken via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bellen met: 085-0777821