Ter gelegenheid van de tentoonstelling Diepgeworteld in het Dordrechts Museum en het 800-jarig bestaan van de stad Dordrecht hebben we in samenwerking met de gemeente een bomenroute door de stad samengesteld. De route loopt langs 29 (monumentale) bomen en begint in de museumtuin met zijn bomen van bijna 2 eeuwen oud. Bij 9 bomen is een audiotour van Bast - De Bomenpodcast, die je kan beluisteren via QR-codes.

Heb jij je altijd al afgevraagd wat het verhaal is achter die ene boom? Vaak lopen we aan prachtige bomen voorbij zonder ze echt op te merken. Ter gelegenheid van haar vijftigjarig jubileum heeft de Bomenstichting een wandelboekje opgesteld met een selectie van tientallen bijzondere monumentale bomen in 'Wereldbomenstad' Dordrecht. Het wandelboekje kun je gratis te downloaden.

Neem het boekje mee en ga er op uit in Dordrecht! De wandelroute neemt je mee langs prachtige bomen en toont de verhalen achter deze bomen. Maak kennis met de tulpenboom uit 1950, de paardenkastanje uit 1900 en de oude acacia uit 1700! Laat je verrassen en verwonderen door de verhalen en sluit de dag af met een bezoek aan de tentoonstelling Diepgeworteld in het Dordrechts Museum.