levende speelplekken

Met dit boek wordt het mogelijk werkelijk groene speelplekken aan te leggen en in goede staat te houden. Ook voor kinderen is het boek toegankelijk: Pien, een stoer en slim meisje, beleeft in elk hoofdstuk een bomenavontuur.

In acht hoofdstukken wordt aangegeven waarom levende bomen een actieve rol moeten krijgen op speelplekken en hoe dit te realiseren is. Elk hoofdstuk bestaat uit drie onderdelen: informatie over bomen en hun functies, over groeiplaatsen, verzorging en aanleg. Vervolgens legt Pien uit waarom bomen belangrijk en leuk zijn. En tot slot tips: bijvoorbeeld over welke soort boom te kiezen, het aanleggen van een boomtuintje en het opstellen van klimregels. Ook praktische informatie over  rekenen met een boom, biologieles en onderzoek naar de geschiedenis van een boom. En natuurlijk krijgt ook de veiligheid van het kind ruim aandacht.

Een aanrader voor bestuurders, architecten, aannemers, beleidsmakers groen in stedelijk gebied, gemeenten en schooldirecties!

(Incl. 9% btw)