Sambeeklindekl

In 1991 is het Bomenfonds in het leven geroepen om eigenaren van monumentale bomen tegemoet te komen in de onderhoudskosten. Het Jo Bergackerfonds op naam bij het Prins Bernhard Cultuurfonds draagt jaarlijks bij. Met het geld uit het fonds hebben al honderden monumentale bomen opnieuw een toekomst gekregen.

De belangrijkste voorwaarden voor een bijdrage uit het Bomenfonds zijn:

- de boom is opgenomen in het Landelijk Register van Monumentale Bomen;
- de status van de boom is monumentaal (dus niet potentieel monumentaal);
- de boom is particulier eigendom;
- de levensverwachting van de boom bedraagt na het onderhoud nog minimaal tien jaar;
- er geen subsidie- of bijdrageregeling voor onderhoud bij uw gemeente beschikbaar is;
- Let op, de werkzaamheden mogen pas worden uitgevoerd nadat u een toekenningsbrief van de Bomenstichting heeft ontvangen!

De procedure voor Bomenfonds gaat als volgt:

- u mailt de ingevulde aanvraagformulier, offerte van een gecertificeerd boomverzorgingsbedrijf en foto’s van de boom naar de Bomenstichting;
- uw aanvraag wordt beoordeeld, na enkele weken ontvangt u een toekenningbrief met daarin het toegekende bedrag;
- u laat de werkzaamheden uitvoeren en mailt ons de factuur, eigenverklaring en foto’s van de boom tijdens of na de werkzaamheden;
- Bomenfonds wordt uitbetaald;

U kunt het formulier voor het aanvragen van een bijdrage uit het Bomenfonds hieronder downloaden. U kunt vervolgens een print van het formulier maken en ingevuld aan ons opsturen. We ontvangen alle documenten en foto's bij voorkeur per Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

PBCF

Bomenstichting