Zoeken tijdschrift bomennieuws

Selecteer een editie

Jaargang zoeken

Proefnummer of adverteren in Bomennieuws

Vraag een proefnummer aan of zelf adverteren in Bomennieuws en duizenden boomliefhebbers bereiken?

Zaailingen
Voor het huis van interim-directeur Bas Sprengers staat een linde, die hij 17 jaar geleden heeft geplant als eenjarige zaailing. Van Bas mag hij uitgroeien tot een monumentale boom. Daarvoor hoeft hij niets te doen. Voor de Bomenstichting ligt dit anders. Een nieuwe zaailing is nodig.

Het kan niet waar zijn ...
Vele tientallen telefoontjes en e-mails en een flinke stapel brieven en kaarten kwamen binnen in de dagen na het bekend worden van het beëindigen van de werkorganisatie. Een overzicht.

Snoeiwijze(r)(n)
Erik Platje legt uit hoe een boom het beste kan worden gesnoeid.

Slechts een tijdsbeeld
Het eerste nummer van Bomennieuws verscheen op 5 oktober 1976 in de vorm van drie getypte bladzijden zonder illustraties. Frank Moens blikt terug op de ontwikkeling die het blad heeft doorgemaakt.

'Een boom is een fascinerend fenomeen'
De landschapsaquarellen van Wanda Werner uit Uithuizen, vlakbij de Groningse waddendijk. Door Roelie de Weerd.

Hebben onze bomen toekomst?
We zien steeds meer asfalt en gebouwen. De laatste groene enclaves staan onder druk en een herinrichting gaat meestal gepaard met het kappen van bomen. Toch is er vooruitgang geboekt. Edwin Koot bespreekt de ontwikkelingen in het bomenbeleid.

Monumentale bomen zijn blijvers
Frank Moens over het nut en de - onzekere - toekomst van het Landelijk Register van Monumentale Bomen.

Vrijwilligers willen graag verder
Op 10 september 2011 is een groot aantal contactpersonen in Driebergen bijeen geweest om met elkaar van gedachten te wisselen over de gevolgen van de teloorgang van de werkorganisatie van de Bomenstichting. Als er één ding uit deze dag naar voren is gekomen, dan is het wel hun sterke wens om op enigerlei wijze het gedachtegoed van de Bomenstichting voort te zetten.

Boom op de foto
Tips van beroepsfotograaf Werry Crone.

Brecklenkampse eik gaat uit zijn dak
In het Twentse Brecklenkamp groeit een monumentale eik door het dak van een voormalige varkensschuur.

Bomenronde in de Groenste Stad van 2011
Deventer mag zich de groenste stad van Europa noemen. Een wandeling langs de Deventer bomen.

Bomenstichtingwerk
Een terugblik op de mooiste momenten door medewerkers van de Bomenstichting.

Bomenstichtingmensen van het laatste uur
Een overzicht van de zeven medewerkers van wie afscheid wordt genomen.

Bomenmensen
In deze rubriek een gesprek met gravin Van Rechteren Limpurg over de bomen op het landgoed Huize Almelo.