wandelboekje dordrecht vkHeb jij je altijd al afgevraagd wat het verhaal is achter die ene boom? Vaak lopen we aan prachtige bomen voorbij zonder ze echt op te merken. Ter gelegenheid van haar vijftigjarig jubileum heeft de Bomenstichting een wandelboekje opgesteld met een selectie van tientallen bijzondere monumentale bomen in 'Wereldbomenstad' Dordrecht. Het wandelboekje kun je gratis via onze website, VVV Dordrecht en Dordrechts museum verkrijgen.

Neem het boekje mee en ga er op uit in Dordrecht! De wandelroute neemt je mee langs prachtige bomen en toont de verhalen achter deze bomen. Bij een aantal bomen is het zelfs mogelijk om een extra verhaal te beluisteren via de podcast: 'De Bomen van Dordt'. Maak kennis met de tulpenboom uit 1950, de paardenkastanje uit 1900 en de oude acacia uit 1700! Laat je verrassen en verwonderen door de verhalen en sluit de dag af met een bezoek aan de tentoonstelling Diepgeworteld in het Dordrechts Museum.