Adopteer een boom

Help mee, behoud de bomen van de Broekhuizerlaan

In 2020 dreigden veel bomen van de Broekhuizerlaan gekapt te worden omdat ze onvoldoende onderhouden waren. Oplettende burgers wisten deze monumentale bomen net op tijd te redden. Na een intensieve snoei- en onderhoudsronde zijn de meeste bomen van de kap gered.

Met uw hulp kunnen we de Broekhuizerlaan behouden voor onszelf en de generaties na ons.
Door één van de bomen te adopteren draagt u bij aan het onderhoud en beheer van deze eeuwenoude bomenlaan. Helpt u mee?

Adoptiebomen Broekhuizerlaan

Hoe werkt het?

1. Kies één van de beschikbare bomen op het kaartje hierboven en klik op ‘adopteer deze boom’.
  2. U vult uw gegevens in en verleent een machtiging.
  3. Een adoptie gaat u aan voor 5 jaar of langer. Daarmee garandeert u duurzaam het beheer en onderhoud van uw adoptieboom.
  4. Uw adoptie is aftrekbaar van de inkomstenbelasting.
  5. Ieder seizoen ontvangt u een korte update van de Broekhuizerlaan.

Wilt u meer bomen adopteren, neem dan contact met ons op!

Gebruikt u de kaart liever niet? Selecteer dan een boom uit de lijst. Legt u zich liever niet voor 5 jaar vast, kies dan voor een donatie.

Bedrijven en organisaties

U kunt ook een boom adopteren met uw bedrijf of organisatie! Zo zorgt u voor een prettigere leefomgeving en draagt u positief bij aan biodiversiteit, waterhuishouding en het klimaat. Onze stichting is een erkende ANBI, waardoor uw adoptie onder voorwaarden fiscaal aftrekbaar is. Een adoptie gaat u aan voor 5 jaar of langer.

Besluit u meerdere bomen te adopteren, dan bieden we u een adoptiecertificaat aan dat u een mooie plek kunt geven op uw kantoor, bij de receptie of achter de toonbank. Ook plaatsen wij indien gewenst uw bedrijfslogo op onze website. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Zij gingen u voor

De relatie van een individu met de natuur is uniek en vaak zeer persoonlijk. Deze personen delen graag hun overwegingen waarom zij een boom adopteerden.

Dorpsnetwerk Leersum

Een mooie Broekhuizerlaan is in het belang van alle Leersumers. We zijn heel blij dat de Stichting het beheer en onderhoud heeft opgepakt en we willen dit graag ondersteunen. Omdat we als Dorpsnetwerk ook heel betrokken zijn geweest bij de nasleep van de valwind en het herstelplan, hebben we een boom geadopteerd waar er een is omgegaan bij de valwind.

Paul Blom
Partij voor de Dieren
Utrechtse Heuvelrug

Wie A zegt…
Juli 2019 stonden we de Broekhuizerlaan om de beuken te redden van de ondergang. 3 jaar is het gelukt! Nu is het zaak ervoor te zorgen dat de bomen kunnen blijven leven. Daarom heb ik met hart en ziel een beuk geadopteerd.

Jolande Baudet
Partij voor de Dieren
Utrechtse Heuvelrug

Iedere boom is cruciaal voor het natuurlijke systeem. Het zorgt voor schone lucht, wateropslag, voeding, verkoeling, bescherming voor leven. Deze oude reuzen zijn van zo grote waarde voor ons leven, dat ik natuurlijk adopteer. Mijn levensmotto is 'respect voor alles wat leeft'. Het is voor mij zo vanzelfsprekend dat we met alle respect zorgen voor de natuur en dus voor iedere boom. Een boom, veel levens.

René Kloosterman
AeQui
Utrecht

Een boom is een mooie metafoor voor de ontwikkeling van de mens. Een boom groeit, van flexibele zaailing tot robuuste wijsheid. Veerkracht en aanpassing bepalen je groeimogelijkheden. En: hoe ouder een boom wordt, hoe meer onderdak hij biedt aan nieuw leven. Daarom adopteren wij graag een boom aan de Beukenlaan!

Francisca Laporte
Overlangbroek

De beuken van Broekhuizen zijn een metafoor voor het leven. Tijdens voorspoed en tegenslag vond ik inspiratie, troost, kracht, beschutting, berusting en hoop bij ze. Gelukkig kan ik mijn liefde voor de beuken en het respect voor deze betoverende laan nu manifesteren met adoptie. Ik doe mee.

Berend van Deursen
Hout van Beer

Een boom is geen blok hout, het is een levend wezen. Hoe ouder de boom hoe waardevoller, daarom adopteer ik deze boom van ruim 200 jaar oud.